۰ بازديد

به طور کلی، افراد با گروه خونی A+ دارای آنتی‌ژن A روی گلبول‌های قرمز خون و فاکتور Rh مثبت هستند. این یعنی آنها می توانند خون از گروه های A+، A-، O+ و O- دریافت کنند. از نظر شخصیتی، افراد با گروه خونی A+ معمولا کمال‌گرا، مسئولیت‌پذیر، خلاق و عصبانی هستند. از نظر طب سنتی، گروه خونی A+ با طبع سودا و عنصر خاک مطابقت دارد.

غذاهای مناسب برای گروه خونی A+

به نظر می رسد که غذاهای مناسب برای گروه خونی A+ بیشتر از دسته گیاهی هستند. برخی از غذاهایی که برای این گروه خونی توصیه می شوند عبارتند از:

- مرغ، بوقلمون و ماهی سالمون

- سبزیجات مانند کلم بروکلی، اسفناج، خیار و آووکادو

- میوه هایی مانند توت فرنگی، بلوبری، آناناس و سیب

- حبوبات مانند لوبیا قرمز، عدس و نخود

- غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو و گندم

- لبنیات با پروتئین کم مانند ماست، پنیر سفید و تخم مرغ

برخی از غذاهایی که برای گروه خونی A+ مضر هستند عبارتند از:

- گوشت گاو، خرچنگ، ماهی قزل آلای رنگین کمان و صدف

- پنیر پارمسان، پنیر چدار و شیر

- نارگیل، پرتقال، کلم و پاستا

- قهوه، الکل و نوشابه های گازدار

رژیم غذایی مناسب با گروه خونی A+

برای رعایت رژیم غذایی مناسب با گروه خونی A+ شما می توانید از نکات زیر پیروی کنید:

- از مصرف گوشت گاو، خرچنگ، صدف، پنیر پارمسان و شیر پرهیز کنید

- از مصرف مرغ، بوقلمون، ماهی سالمون، ماست، پنیر سفید و تخم مرغ به میزان مناسب استفاده کنید

- از مصرف سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات کامل به عنوان منابع اصلی غذای خود برخوردار شوید

- از نوشیدن آب، چای سبز، زالزالک و آلوئه ورا برای تامین مایعات بدن خود استفاده کنید

- از نوشیدن قهوه، الکل و نوشابه های گازدار کاسته و یا جایگزین کنید

 

 

۲ بازديد

اگرچه روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری بزرگ‌ترین خطوط هوایی جهان وجود دارد، یکی از رایج‌ترین معیارها، میزان درآمد مسافر-کیلومتر (RPKs) است. با ضرب تعداد مسافران درآمد سالانه در کل مسافت طی شده محاسبه می شود. با استفاده از این معیار، خطوط هوایی زیر در حال حاضر برتر هستند:

صنعت هوانوردی - امریکن ایرلاینز

شرکت امریکن ایرلاینز که به عنوان بزرگ ترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته می شود، نه تنها از نظر درآمد، بلکه از نظر اندازه ناوگان و کل مسافران حمل شده، از سال ۱۹۳۶ خدمات مسافری ارائه می دهد. این شرکت در فورت وورث، تگزاس مستقر است و عضو اتحادیه خطوط هوایی Oneworld است.

آمریکن ایرلاینز با ناوگانی نزدیک به ۱۰۰۰ هواپیما فعالیت می کند، تقریبا به ۱۰۰ مقصد بین المللی پرواز می کند و بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر سالانه را جابه جا می کند. بزرگ ترین مرکز آن فرودگاه بین المللی دالاس / فورت ورث است.

بخش هوانوردی - هواپیمایی دلتا

در صنعت هوانوردی، دلتا ایر لاین یک شرکت هواپیمایی قدیمی است که خدمات مسافری را از سال 1929 ارائه می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در آتلانتا، جورجیا است و هر ساله به بیش از 200 میلیون مسافر خدمات ارائه می‌دهد و با ناوگانی از مسافران کار می‌کند. حدود 900 هواپیما مرکز اصلی آن فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا است.

در مجموع، این ایرلاین پروازهایی را به بیش از 300 مقصد، در 50 کشور مختلف ارائه می دهد. دلتا همچنین به عنوان بزرگترین عضو اتحاد خطوط هوایی SkyTeam شناخته می شود.

صنعت هوانوردی - یونایتد ایرلاینز

یونایتد ایرلاینز با ارائه پروازهای مسافربری از سال ۱۹۳۱ ناوگانی در حدود ۸۰۰ هواپیما دارد و به بیش از ۳۰۰ مقصد خدمات رسانی می کند.

این شرکت به عنوان سومین شرکت هواپیمایی بزرگ جهان شناخته می شود و دفتر مرکزی آن در شیکاگو، ایلینوی واقع شده است و فرودگاه بین المللی شیکاگو به عنوان بزرگ ترین مرکز آن فعالیت می کند.

یونایتد ایرلاینز سالانه پذیرای بیش از ۱۵۰ میلیون مسافر است و یکی از اعضای کلیدی اتحاد ستارگان است.

امارات یک شرکت هواپیمایی دولتی است که در شهر دبی، امارات متحده عربی واقع شده است. این شرکت از سال 1985 خدمات مسافری ارائه می دهد و علاوه بر اینکه چهارمین شرکت هواپیمایی بزرگ در جهان است، همانطور که توسط RPK اندازه گیری می شود، همچنین دومین شرکت هواپیمایی بزرگ در جهان در زمینه جابجایی بار یا بار است.

 

این ایرلاین با ناوگانی متشکل از 250 هواپیما فعالیت می کند، به بیش از 80 کشور پرواز می کند و مرکز اصلی خود در فرودگاه بین المللی دبی دارد. این کشور عضو هیچ اتحاد خطوط هوایی نیست.

۲ بازديد

آیا علاقه مند به آشنایی با بیابان های آریزونا هستید؟ این مکان های خشک و خشک مناطق جذابی هستند و در این مقاله همه چیز را در مورد بیابان های جذاب آریزونا به شما آموزش می دهم. برای یادگیری بیشتر آماده اید؟

بیابان های آریزونا

آریزونا برای بسیاری از چیزها شناخته شده است. این ایالت محل ذوب فرهنگ ها، مکان ها و خانواده ها است. ایالت گرند کنیون خانه غارها، بیابان های نقاشی شده، جنگل های سنگ فرش شده، کوه های برفی، شن های بیابانی، تابستان های تاول زده، زمستان های سرد، پارک های ملی دیدنی و خیلی چیزهای دیگر از جمله بیابان های آریزونا است.

آریزونا ششمین ایالت بزرگ و در میان 14 ایالت محبوب ایالات متحده است. بدون شک سهم بزرگی از محبوبیت آن به بیابان های آریزونا می رسد. این ها در چهار بیابان زیبا و چشم نواز جمع آوری شده اند که حضور جغرافیایی قابل توجهی بر روی نقشه دارند.

پس از انفجار آتشفشان وحشی در صحرای سونوران، بیابان های دیگری نیز شکل گرفتند. این بیابان شامل صحرای چیهواهوان، صحرای موهاوه و صحرای حوضه بزرگ است.

این 30 نکته کلیدی جذاب در مورد بیابان های آریزونا به شما کمک می کند تا مقصد ماجراجویانه بعدی خود را انتخاب کنید. پس برای چی منتظری؟

صحرای سونوران

بیایید این مقاله را با نگاهی عمیق تر به بیابان های آریزونا شروع کنیم.

فیزیوگرافی قاره ها

در ایالات متحده، یک سوم جنوبی آریزونا خانه بیشتر بیابان سونوران است.

منطقه ای خشک است که حدود ۱۰۰،۰۰۰ مایل مربع در جنوب غربی آریزونا، جنوب شرقی کالیفرنیا، باخا کالیفرنیا، و نیمه غربی ایالت سونورا مکزیک را در بر می گیرد.

۳ بازديد

روانشناسی شخصیت یا شخصیت شناسی یکی از شاخه‌های علم روانشناسی است که به بررسی و شناخت شخصیت افراد می‌پردازد. شخصیت مجموعه‌ای از افکار، احساسات، نگرش‌ها و الگوهای رفتاری است که هویت و منحصربه‌فرد بودن فرد را تعیین می‌کند. روانشناسان برای شخصیت شناسی از نظریه‌ها، تست‌ها و روش‌های مختلف استفاده می‌کنند تا بتوانند واکنش‌ها، ترجیحات، ارزش‌ها و مشکلات شخص را پیدا کنند. روانشناسی شخصیت به ما کمک می‌کند تا خودمان و دیگران را بهتر بشناسیم و با آن‌ها بهتر ارتباط برقرار کنیم.اینجارابخوانید

تست‌های شخصیت شناسی

برای شخصیت شناسی تست‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از یک دیدگاه و روش خاص استفاده می‌کنند. برخی از معروف‌ترین و معتبرترین تست‌های شخصیت شناسی عبارتند از:

تست شخصیت شناسی MBTI (مایرز بریگز): این تست بر اساس نظریه ژونگ، ۱۶ نوع شخصیت را بر اساس ۴ مشخصه رفتاری (برون‌گرایی یا درون‌گرایی، حسی یا شهودی، منطقی یا احساسی، قضاوت‌گر یا ادراکی) تشخیص می‌دهد.

آزمون شخصیت ۱۶ عاملی کتل (PF16): این آزمون بر اساس نظریه رایموند کتل، ۱۶ عامل شخصیت را بر اساس ۱۶ خصوصیت رفتاری (مانند زبان‌پردازی، هوش، خودکنترل، تحمل استرس و ...) سنجش می‌کند.

تست ۵ عاملی نئو (NEO): این تست بر اساس نظریه پنج عامل بزرگ شخصیت، پنج حوزه شخصیت (باز بودن به تجربه، وجدان کار، خوش‌بینی، هماهنگی و برون‌گرایی) را بر اساس پنج خصوصیت زیرمجموعه هر حوزه ارزیابی می‌کند.

پرسش‌نامهٔ شخصیت چندمحوری مینه‌سوتا (MMPI): این پرسش‌نامه برای تشخیص و درمان اختلالات روانشناسی طراحی شده است و ده حوزه شخصیت (مانند هستروئید، پارانوئید، وابستگی و ...) را بر اساس سطح عادلانگارانه، غیرعادلانگارانه و دروغین پاسخ دادن فرد مورد سنجش قرار می‌دهد.

دقت تست‌های شخصیت شناسی

تست‌های شخصیت شناسی می‌توانند ابزارهای مفیدی برای شناخت خود و دیگران باشند، اما نمی‌توان به طور قطع به آنها اعتماد کرد.روانشناسی رفتاری چیست؟ تعریف و کاربردها
دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث کاهش دقت و اعتبار تست‌های شخصیت شناسی شوند، مانند:

پاسخ‌دهی ناصحیح: افراد ممکن است به سوالات تست به صورت نادرست، نامطمئن یا دروغین پاسخ دهند، چه به عمد چه به غیرعمد. برخی از عواملی که ممکن است باعث پاسخ‌دهی ناصحیح شوند عبارتند از: تلاش برای تطبیق با الگوهای اجتماعی، تاثیر حالات خلق و خو، عدم درک صحیح سوالات یا گزینه‌ها، عدم توجه یا خستگی و ....

عدم پایایی: پایایی به معنای قابل اطمینان بودن یک تست است، یعنی اگر چندین بار همان تست را انجام دهیم، نتایج مشابه یا نزدیک به هم بگیریم. برخی از تست‌های شخصیت شناسی ممکن است پایایی کافی نداشته باشند و نتایج آنها با تغییر زمان، جمعیت یا روش اجرا تفاوت داشته باشد.

عدم روایی: روایی به معنای صحت بودن یک تست است، یعنی اگر واقعاً آنچه را که قصد دارد اندازه‌گیری کند، اندازه‌گیری کند. برخی از تست‌های شخصیت شناسی ممکن است روایی کافی نداشته باشند و نتایج آنها با سایر منابع اطلاعات درباره شخص (مانند تست‌های دیگر، بازخوردهای دوستان یا رفتار واقعی) همخوانی نداشته باشد.

به همین دلیل، برای استفاده از تست‌های شخصیت شناسی لازم است که به منابع و مبانی علمی آنها توجه کرده و نتایج آنها را به صورت نسبی و با در نظر گرفتن عوامل مؤثر بر آن‌ها تفسیر کرده و با سایر روش‌های خودشناسی تکمیل کرده و به عقل خود اعتماد کرده باشید.اطلاعات بیشتر